dilluns, 31 d’octubre del 2011

PRAC II.FASE 2. PARTICIPACIÓ EN LES TASQUES DIÀRIES .


Treball amb els alumnes. Maria

El dia 10 d’octubre només van treballar amb la Maria.
Les sessions de treball segueixen una rutina.
Quan el nen arribar se li dóna la benvinguda i se li pregunta com ha anat la setmana.
Abans de la sessió, ja s’ha decidit que es treballarà, però a vegades segons com ha anat la setmana de l’alumne s’ha de treballar alguna altra cosa.
Si es preveu que en la setmana que comença hi haurà algun examen se li fa una orientació sobre com ha d’estudiar i d’afrontar l’examen.
En aquesta sessió es treballa l’autonomia personal. La maria té molta dependència de la mare. Es parla de la higiene personal i se li fan recomanacions sobre com espavilar-se sola. cal seguir insistint en el tema de l’autonomia.
També es fa un repàs de l’alimentació. Els pares de la Maria a fa temps que estan separats. Hi havia molts problemes a l’hora de que la nena portés una alimentació equilibrada, ja que només menjava el que volia i repetia menús constantment. El centre va preparar un menú amb un dietista  i es va assessorat ambdós pares obre l’alimentació de la nena. Sembla que la situació ha millorat.
Cal incidir en la mare per tal que afavoreixi l’autonomia de la nena, la nena es queixa de que “ ja vol fer ella les coses sola, però la mare no la deixa”
Acordem que cal una reunió amb la mare.

M’ha sorprès que un centre psicopedagògic treballés en contacte amb un dietista i assessorés sobre alimentació. Veig que realment cal adaptar a cada nen el tipus d’atenció que rep  en funció de la problemàtica que presenta.


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada