diumenge, 30 d’octubre del 2011

PRAC II. INICI DE LES PRÀCTIQUES

  • INICI DE LES PRÀCTIQUES


Les pràctiques les faig dos dies a la setmana: els dilluns i els dimarts, amb un total de 6 hores setmanals.

Vaig començar les practiques abans de l’ inici oficial de l’assignatura, perquè ens va semblar més correcte iniciar l’activitat coincidint  l’ inici  de l’activitat dels infants al gabinet.
Les activitats amb nens al gabinet segueixen el mateix calendari que el curs escolar, per tant van començar el dia 12 de setembre.
A principies de setembre es va fixar en quins casos participaria. Es van seleccionar  aquells casos que treballava el meu tutor de pràctiques el  dilluns i el dimarts.
A partir d’aquí el que es va fer va ser demanar autorització als pares dels alumnes que es tractaven en aquest horari per tal que un estudiant de pràctiques fos amb ells a l’aula  i treballés amb ells. En general per als pares no va representa cap problema, però hi va haver un cas ,amb el qual era molt interessant treballar, que no va donar la seva autorització. Així quan el nen acudeix al gabinet , jo abandono l’aula.
A l’hora de decidir fer coincidir l’ inici de les  pràctiques  amb l’ inici de curs també hi va tenir molt a veure el fet que al gabinet hi ha nens que ja fa força temps que hi van i els casos ja tenen dictamen i pla de treball. Hi havia dos casos però, que coincidien amb l’horari escollit i que s’iniciaven de nou en el centre. Per a mi, com a estudiant en pràctiques, era interessant treballar amb ells perquè  representava poder treballar-los des de l’ inici, però un d’ells va ser el que no va donar autorització.

Durant tot el període de pràctiques acompanyaré al tutor en les diferents activitats q que desenvolupa i participaré en totes aquelles tasques que el centre m’encomani: assistència a reunions, observació  i participació en les entrevistes que es facin amb els familiars i els alumnes passar proves psicopedagògiques i corregir-les. 

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada