diumenge, 30 d’octubre del 2011

PRAC II.FASE 1. ANÀLISI DEL CONTEXT.


Tasques dels professional, model d’intervenció i d’avaluació

En els dos dies que vaig al centre, he anat coneixent els diferents professionals que treballen al centre i les seves funcions. A través de les converses que he mantingut amb ells ( a través d’entrevistes informals) he pogut anar coneixent la tipologia d’alumnes que acudeixen al centre.
En aquests moments en el centre es treballa amb nens i nenes i adolescents. S’està treballant amb nens que venen per dificultats d’aprenentatge, molts nens que venen a treballar tècniques d’estudi. També hi ha nens i nenes amb  problemes d’adaptació a l’àmbit familiar social i escolar; hiperactivitat, problemes de conducta,dislèxia, ansietat,depressió, psicopaties i retards varis També hi ha força alumen que treballen amb els logopedes

En aquests moments s’estan fent  quatre diagnòstics nous, però la major part dels casos ja fa temps que es tracten.
En aquests dies també he pogut anar coneixent la documentació que fa servir el centre a l’hora de fer les avaluacions dels alumnes: com els avalua i amb quins materials. Em vaig poder mirar tot el material  i testos que el centre fa servir per  avaluar i diagnosticar els alumnes abans de  d’utilitzar-los. Em va anar bé perquè així quan els utilitzem ja no em venen del tot de nou.

He pogut analitzar el tipus d’intervenció que fa el centre i he constatat que és el  tipus d’intervenció que m’havien explicat. : intervenció s’adreça al tractament de problemes de conducta, emocionals, trastorns del desenvolupament, trastorns de personalitat, orientació i intervenció en el fracàs escolar,  treball sistèmic amb les famílies i orientació psicoeducativa amb pares i mestres.

Així mateix  he pogut constatar que el tipus d’avaluació que es fa en el centre respon al criteri que m’havien explicat: es pretén descriure i entendre el procés global de desenvolupament maduratiu, situant a cada nen en el seu nivell real, en la seva etapa madurativa, detectant les disharmonies produïdes en les etapes anteriors i dissenyant actuacions  d’intervenció que reeduquin al nen i al seu entorn des de les necessitats afectives, psicomotores, educatives i socials que aquest reclama mitjançant les seves conductes disharmòniques.

El centre m’ha facilitat l’accés  a la seva documentació i a la revisió de la mateixa.


L’ambient de treball és bo així com l’acollida que se m’ha fet com a estudiant.

M’adono que el sistema de treball que tenen els satisfà. Tots es senten implicats en els treball que es fa amb els infants encara que no portin el cas directament. Sempre que un professional té algun dubte sobre el cas que tracta acudeix a un dels altres i  rep aquella orientació i ajuda que necessita. És un gran exemple de treball en equip
Comparteixen els problemes i les alegries que sorgeixen en i amb els diferents casos que treballen.


Els objectius que em vaig plantejar en aquesta fase es van complint, i tot i que considero que  la major part de la fase ja ha acabat, crec que és   una fase  en la que s’anirà aprofundint al llarg de tot el període de pràctiques.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada