diumenge, 13 de novembre del 2011

PRAC II.FASE 4. AVALUACIÓ PSICOPEDAGÒGICA.



                                            Inici de l'avaluació

El dia 26 de setembre s’inicia l’avaluació psicopedagògica de la Marta. Es tracta d’una nena de segon curs de primària que acudeix al centre per derivació de l’EAP.
Es repassen, de manera indirecta i tot fent conversa, dades que s’han recollit en l’anamnesi, s’intenta crear un clima de confiança  i complicitat amb la nena  que  faciliti  el treball posterior .
Se li pregunta ( com a exemple): sobre el germà, l’escola, amics, gustos...
També se li pregunta si la mare li ha explicat  que va a fer  al centre. Se li explica que és el que farem durant uns dies...
Aquest dia es va començar a passar el WICS 3.

Com que havia participat en la reunió prèvia a la fase d’avaluació on s’ha decidit quines proves es passaran he pogut mirar-les amb abans de que es passin.

Tot i que el meu tutor m’ha explicat amb antelació en que consisteix cada prova, a mesura que es van passant les proves  em va explicat el com i el per què és passa d’una determinada manera, com es recullen els resultats, com es fa servir el full de respostes...

En aquest centre es tendeix més a passar el WICS 3 que el 4.Es considera que el 3 és més fàcil de passar i els resultats obtinguts en l’anàlisi arriben a les mateixes conclusions que el wisc 4.
EL WISC es passarà repartit en 3/ 4 sessions. Es nota que el psicopedagog ha fet el que fa en múltiples ocasions.

Aquest mateix dia es comença a passar  el CAS. Qüestionari d’ansietat infantil .
Parlem de la diferència entre la puntuació directa i la puntuació centil. Era un tema que no coneixia.
Es passa aquest test per descartar que calgui passar altres proves.

He trobat interessant el fet de passar proves. He de reconèixer que sabia el nom de moltes, però no les havia vist mai.
Sempre he estat una mica reticent a posar noms a les  dificultats ,la meva formació com  a metre em deia que no cal catalogar-los que el que ca és trobar la solució pedagògica per tractar-los. Reconec però que tenen la seva utilitat més que  com a catalogació, com a fet de descartar moltes coses i clarificar-ne d’altres. 

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada