Confecció del perfil inicial del cas principal a treballar
El dia 12 d’octubre va començar, paral·lelament a les fases 1 i 2, la tercera fase del Pla de Treball.
Els objectius previstos per aquesta fase són:
- Conèixer el motiu de la demanda i el tipus de derivació.
- Sol·licitar i revisar la informació acadèmica i personal aportada per altres professionals implicats ( tutor, altres docents, orientadora de l’EAP...)
- Obtenir el perfil inicial a partir de la història clínica i acadèmica
Per complir aquests objectius les activitats que estaven previstes eren:
1.- Entrevista inicial/presa de contacte amb els pares per conèixer el motiu de la demanda( reunió informativa).
2. Recollir informació significativa possible ( informació acadèmica: evolució, dificultats;intervencions psicopedagògiques o d’altres tipus ja fetes...)
3. Demanda,si cal, d’altres informes ( informes clínics...)
El dia 12 hi ha la primera reunió amb els pares de la Marta. Amb anterioritat a aquest dia , però, ja havien visitat el centre per a fer la demanada d’atenció per a la seva filla i hi havia hagut una primera reunió informativa. En aquesta ocasió el que es fa és ja l’entrevista amb el psicopedagog és previsible que l’atengui l’a i es comença a completar el full d’anamnesis.
Els pares aporten informes de l’escola.
Venen per derivació de l’EAP. Durant el curs passat la mestra va demanar assistència per a ella i l’EAP va fer observacions a l’aula .L’EAP no pot atendre totes les demandes que se li fan des de l’escola. S’ha reduït el número de professional que formen part de l’EAP així com els mestres d’ Educació Especial dels centres rural. Això fa que l’EAP hagi d’atendre moltes demandes i l’atenció que rep el nen no sigui,potser , la més adequada, ja que hi ha nens que són atesos 3 vegades l’any. Crec que hi hauria d’haver una disposició de recursos molt més grans per atendre als infants que ho necessiten.
Se’ls informa que es mantindrà una entrevista amb la tutora escolar de la nena i se li donen uns testos per omplir.
Aquesta fase m’ha de permetre desenvolupar , a apart d’altres objectius, objectius com:
- Conèixer les fases i els procediments per al diagnòstic i la intervenció
psicopedagògica en el context escollit.
- Conèixer l’estructura d’un servei psicopedagògic i les seves tasques diàries.
- Adquirir competències relacionades amb el maneig de documentació específica i proves estandarditzades
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada