diumenge, 13 de novembre del 2011

PRAC II FASE 3.CONFECCIÓ DEL PERFIL INICIAL

                                  Confecció del perfil inicial. Recollida i anàlisi de la informació

El dia 19 de setembre  disposem de força informació. Al llarg de la setmana hi  ha hagut un primer contacte  amb la tutora de l’escola. És la mateixa tutora que tenia el curs passat i ens ha aportat informació que ens és molt útil ( informació acadèmica, dificultats que presenta la nena a l’aula, paper de la família...)
Es mantindrà el contacte amb la tutora de forma periòdica.
També amb anterioritat al dia 12 s’havia parlat amb l’EAP per tal de conèixer el motiu de la derivació, recollir informació sobre les observacions fetes a l’aula ... i tota aquella informació que ens pugui aportar
Es passa a fer l’anàlisi de tota la informació que es té de la nena fins aquest moments. La informació es revisa  el dia 14 de setembre de forma conjunta entre: el psicopedagog que l’atendrà ( que queda determinat en la mateixa reunió) dos psicopedagogs més el centre i l’estudiant de pràctiques.
Podem dir que entre tots hem fet un construcció conjunta de la demanda.
Es considera que en aquest moment es disposa de la informació necessària per iniciar el treball amb la nena, es parla de la demanda que s’ha plantejat, i es confirma que cal passar proves psicopedagògiques i quines es passaran.

Ha estat interessant participar en aquesta sessió de presa de decisions. És interessant veure com es determina el perfil de la persona que ha d’atendre a l’alumne( en el que influeixen moltes variables: temps,experiència...) i les diferents valoracions que fan dels cas els professionals que hi intervenen.
Aquest cas porta una dificultat afegida. La nena té un germà bessó que també serà atès en el centre pel mateix tipus de problemàtica. Es determina que cada nen sigui atès per un psicopedagog diferents ( tot i que les pautes d’actuació a seguir amb els dos nens són les mateixes) Serà interessant veure com es produeix l’evolució dels dos casos, i l’intercanvi d’experiències entre els professionals. Ja que s’està atenent casos interrelacionats
En moltes ocasions parlem que l’ambient familiar actua com a un determinant importants.  Aquest cas ens permetrà veure com el mateix ambient/entorn actua en un i altre nen.

En aquesta fase m’ha estat molt útils els coneixements adquirits en l’assignatura de Diagnòstic ja que he pogut aplicar en el context de pràctiques els coneixements adquirits procedents de les teories educatives estudiades. És treballar a la realitat tot el que es va treballar teòricament en ella.
Considero que els objectius que  estaven previstos per aquesta fase han estat complerts així com els indicadors de l’avaluació previstos. La fitxa de dades bàsiques ha estat omplerta, no ha calgut reformular la demanda, les orientacions domades per l’EAP als pares ho han facilitat.
He participar en totes les reunions que s’ha establert, amb excepció de la primera la qual va ser atesa només pel Director del centre.
Algunes de les reunions s’han fet en hores que no corresponien a l’horari de pràctiques, ja que ca adaptar-se a l’horari de mestre si altres professional. Ho he trobar, però molt interessant. Sempre havia viscut aquestes reunions com a metres. Ara ho veig des d’un punt de vista diferent. 

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada