La segona fase té com a objectius:
Analitzar la realitat del centre en matèria de convivència i clima escolar, per tal de poder passar a elaborar un llenguatge compartit en relació a aquest tema.
- Anàlisi de la relació entre iguals
- Relacions entre els diferents membres d ela comunitat educativa
- Situacions i/o relacions no explícites en relació aconvivència/clima escolar
Anàlisi i reflexió de les accions i mesures, tant de forma individual (separades per sectors: professorat, alumnes, pares, personal laboral ) com col•lectives, que s’apliquen en l’actualitat.
- Problemes de convivència que hi ha en l’actualitat al centre.
- Mesures que s'apliquen i/o activitats que es treballen en el centre.
Anàlisi de les característiques del centre ( què som i què voldríem ser )
Propiciar la participació del diferents sectors de la comunitat educativa
Recollir diferents punts de vista, aportacions dels diferents sectors
Recollir experiències de treball
Què es vol aconseguir?
En aquesta fase de treball es pretén recollir informació, visions i opinions diferents que ens permetin analitzar i construir un llenguatge compartit en relació a :
- Què entenen per convivència?
- Què en pensem sobre la convivència al nostre centre?
- Com som i què voldríem ser?
- Quin són aquells temes que considerem prioritaris o més rellevants sobre els que cal començar a treballar? Per on podem començar a treballar plegats?
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada