dijous, 12 de maig del 2011

DEFINICIÓ DEL NOSTRE PLA D'ACOLLIDA.

Tot centre educatiu ha de ser, per definició, un àmbit sociable i acollidor per a totes les persones que s’hi incorporen :alumnes, famílies, professors, assessors, personal no docent, visitants, col•laboradors puntuals, etc..
El Pla d’Acollida i d’Integració s’ha de pensar, doncs, per al conjunt de la comunitat educativa (professorat, famílies…) i ha de preveure un conjunt sistemàtic d’actuacions que afavoreixin la plena incorporació de tothom a la vida i a la dinàmica ordinària del centre.

En un centre com el nostre amb un alt nivell de mobilitat del professorat la manera d’acollir-los i d’incorporar-los és un element cabdal per a la millora del centre. És fonamental que les persones que arriben al centre s’hi trobin a gust, que coneguin la feina que han de fer, com han de fer-la, que estableixin relacions fluïdes amb els companys, l’alumnat i les famílies.
Per aquest motiu el nostre Pla d’Acollida, seguint les demandes del claustre,tindrà un apartat específic per al professorat nouvingut ( aspecte que per altra banda està especificat per la normativa vigent)
El Pla d’acollida del centre ha de ser una eina útil per a tota la comunitat educativa:el claustre de professors,els alumnes, les seves famílies i serveis del centre, sigui quina sigui la seva ètnia i provinença, que plantegi unes pautes actuació unificades per a tota la ZER, clares i precises encaminades a facilitar l’adaptació dels alumnes i dels mestres nous que s’incorporin a la nostra ZER i més concretament als centres que la formen.
Així els aspectes que es tractaran en el Pla seran:
Consideracions generals ( en relació al PEC,alumnes, famílies , mestres...)

Acollida d’alumnes: recepció d’alumnes, entrevistes amb la família, adscripció al curs,traspàs d’informació,actuacions del tutor,alumnes d’altres cultures,actuacions de cicle,procés de socialització...

Acollida de pares.

Acollida de mestres

Acollida d’agents externs.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada