dimecres, 4 de maig del 2011

CONFLICTES LLEUS. Tria de conflictes lleus del centre.

Avui dia 4 de maig , a nivell de claustre s’han escollit, de forma consensuada, aquells conflictes que seran considerats lleus en el nostre centre i que hauran de ser redactat com a NOF ( Normés d’ Organització i Funcionament)


S’han fet també,encara que no estava previst per avui,una primera selecció dels conflictes que considerem greus.
Hem separat els conflictes lleus en 4 apartats perquè ens ha semblat que agrupar-los seria més pràctic i els faria més fàcilment llegibles.
Els apartats que hem fet són:
1.- Espais i materials

2.- Jocs i relació.

3.- Treball

4.- Responsabilitat.

Hi hem afegit un altre apartat per a tractar aquells aspectes que malgrat puguin arribar a ser conflictes cal que tinguin una especificitat i un tractament diferent.
Hem arribat a la conclusió que també necessitem afegir un espai per conflictes lleus amb els pares i un altre per a solucionar conflictes entre els mestres.
A l’hora de seleccionar els conflictes lleus del centre per a convertir-los en normes hem considerat que tenir un llista massa amplia de normes pot provocar un efecte negatiu, de refús i pot donar lloc a que les normes que redacten no es llegeixin.

Per altra banda si en posem poques poden ser insuficients i provocar la falta d’acord en determinades circumstàncies que no quedaran del tot clares. Un excés de normatives és ineficaç i provoca dificultats en la convivència. Ha de ser ,doncs, un conjunt equilibrat .

Cal també recordar que les normes són una eina, no una solució.
Ara el que cal és donar-hi forma: redactar les normes .


A l’hora de redactar-les cal tenir present que han de tenir una redacció clara, ser senzilles i comprensives
Una forma de redactar-les és en forma tendències més que no pas de forma conductual. La formulació en tendències d’objectius permet un aplicació flexible. És més adequat dir “ la classe s’ha de mantenir neta” perquè ens permet una infinitat d’aplicacions que no pas dir “ no tirar papers al terra” on perdem la possibilitat de generalitzar situacions.
No es ha donat temps de proposar una fórmula de resolució per a cada tipus de conflicte especificat. Ha quedat pendent per a la propera sessió.

Ara cada mestre ha de fer un procés de reflexió sobre quines conseqüències s’ha de preveure per a cada conflicte, conseqüència que ha de ser prioritàriament educativa.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada